کتاب افسانه های تبای

اثر سوفوکلس از انتشارات خوارزمی - مترجم: شاهرخ مسکوب-بهترین نمایشنامه ها

شامل 3 نمایشنامه ادیپوس شهریار ، ادیپوس در کلنوس و آنتگینه می باشد


خرید کتاب افسانه های تبای
جستجوی کتاب افسانه های تبای در گودریدز

معرفی کتاب افسانه های تبای از نگاه کاربران
کتاب را در تنهایی بدی خواندم وقتی هیچ نور امیدی نبود. در تلخی و ملال تنهایی این تراژدی‌ها زیباترند. ارسطو میگوید شفقت و ترس از ملزومات تراژدی‌ست. من ترسم ریخته بود ان روزها و شده بودم شفقت و شفقت

مشاهده لینک اصلی
کتاب خیلی عالی و فوق العاده بود.
از کتابهایی که سخت میشد زمین گذاشت. متن بسیار روان بود.مضامین و مفاهیمش هم علی رغم اینکه متن حدود دوهزار سال قبل نویسانده شده، بسیار ناب و دست اولند.

از سه بخش تشکیل شده کتاب.
بخش اول مواجهه ادیپوس به سرنوشت و تقدیری که از آن فراری بود.
بخش دوم مرگ ادیپوس و بخش سوم کشته شدن آنتیگنه.

خمیر مایه اصلی داستان فرار از تقدیر انسانیهو ادیپوس پیشگویی معبد دلفی در مورد سرنوشت شوم خودش رو میدونه. و هرچه که سعی میکنه که ازش فرار کنه، ناگهان در لحظه‌ای که نفس راحتی میکشه، با کنجکاوی بسیار برای کشف راز تولد خویش باعث آشکار شدن رازی کثیف میشه.

شخصیت های داستان بیش از حد مغرورند. و در قبول حقیقتی که در مقابله با اونها قرار میگیره سرسختی نشون میدند. گذشته رو بسیار سخت فراموش میکنند.

با فضای داستان:
ما با تقدیر مواجه میشیم. ولی نحوه ای که با اون مواجه میشیم دست خودمونه.ادیپوس به حتم اگر میدونست چنین پلیدی ها رو انجام نمیداد. و من خدایان رو در این ماجرا مقصر میدونم.

بیشتر ترجیح میدم در مورد کتاب حرف بزنم تا بنویسم.

با سپاس و تشکر فراوان از بانو اسماء که این کتاب خیلی خوب رو به من امانت داد:))

مشاهده لینک اصلی
بنابراین ... بیش از حد امتیاز نیست. ترجمه Fagles جامد است، بسیار واضح تر از Aeschylus خود، هر چند من در واقع ترجیح می دهیم کدورت که او به آن متن آورده است. البته این ممکن است در Aeschylus باشد. من هرگز یونانی را به اندازه ی کافی یاد نمی گیرم تا بفهمم. Antigone اولین از این نمایشنامه ها بود، هر چند که آخرین در داستان است. من نمی توانم کمک کنم، اما آن را با عینک های هگل من بخوانم: درگیری بین کریون و آنتیگون، نمونه ای از درک مفهومی شکست خورده جهان است، که ادعاهای ما درباره خدایان خانوادگی / سنت / خدایان قدیم نمی تواند با زندگی ما در کنار هم قرار گیرد بزرگتر جوامع مدنی. قانون الهی و قانون انسانی گاهی اوقات با یکدیگر همخوانی ندارند، اما فقط یک ستمگر تنها به نفوذ به دومی نیاز دارد. از بین بردن عینک های هگلی، می بینم که Creon به اعتبار او، ذهن خود را تغییر می دهد. اما این که یونان بود، تا آن زمان خیلی دیر شده بود. درس، اگر دوست دارید، صرفا این است که فرد باید در این زمینه قضاوت عالی انجام دهد. این سوال از قضاوت از طریق نمایشنامه ادیپ هم کار می کند؛ هر ستمگر (ادیپ در حالت OK، Creon در OC) نمیتواند از قضاوت خوب استفاده کند. پادشاه تسایس خوب این کار را انجام می دهد و بنابراین آتن قاعده و غیره و غیره ... من می دانم به معنای این بود که فکر می کنم این نمایش ها واقعا در مورد همیشه خدایان به خدایان و پذیرش سرنوشت است، اما این درست نیست با آنچه در واقع اتفاق می افتد: آتن به خاطر عقل تیسسس به همان اندازه که تقوا اوست، موفق می شود؛ تئوبس در نهایت به دلیل پادشاهان خود را احمقانه به همان اندازه که تقصیر خود را سقوط. در عین حال، ادیپ در بحث خود با Tiresias از حمایت کوروس برخوردار است، زیرا شکست ادیپوس از سیفینکس به عنوان اثبات رعایت او عمل می کند؛ اما وقتی کریون بدون هیچ مدرکی متهم می شود، آنها بر سر او می آیند ... زیرا با اقدام بدون شواهد، او قضاوت نامناسب را نشان می دهد. و غیره بهترین بازی برای خواندن، آسانسور ادیپس پادشاه است که به اندازه ای برابر وحشتناک و شکوهمند است. همچنین، اگر کسی از آنجا کتاب خوبی در Tiresias می داند، اجازه دهید من می دانم. همانطور که برای مقالات مقدماتی Knoxs، آنها به خصوص هیجان نیست. این موضوع خیلی زیاد است (خلاصه خبر برای تازه واردان، من حدس می زنم)، و بینش هایش خیلی تکان خورده است (این ها بازی هایی را خنده دار می کنند! آنها در مورد چگونگی کنترل زندگی ما هستند! @) که سخت است او را جدی بگیریم . اما آنها هنوز ارزش خواندن دارند.

مشاهده لینک اصلی
اما چه اتفاقی افتاد که عدیپوس بود؟ خانواده ی شوم، چه گناهی و چه بی گناه در همان زمان. خدایان، در واقع یونانیان، سرگرم خیلی به فشار به این تونل با راه، بدیهی است اطمینان بخش به فکر می کنم که یک نفر می تواند سرنوشت مرگبار فرار نیست، و در حال حاضر به ثمر رساند.

مشاهده لینک اصلی
خب، ما چی یاد گرفتیم؟ دایره one1. هر گونه پیشگویی را در نظر بگیرید، زیرا مبارزه با آن فقط باعث می شود که آن را تحقق بخشیم. همیشه برای هرکسی که مرغ را با شما در جاده بازی می کند، راه خود را به راه اندازد. اقامت در مدرسه و توجه ویژه به @ معماهای @، زیرا فقط افراد هوشمند با یک کار خوب به عنوان یک پادشاه پایان می یابند. با بیوه های هر پادشاه ازدواج نکنید، مگر اینکه DNA خود را چک کنید 5. اگر شما به طور تصادفی با مادر خود ازدواج کردید، به او نگویید زیرا او خودش را بغل می کند. اگر دو برادر دارید، قانون را در تلاش برای از بین بردن آنها هر دو را دفن کنید، زیرا اگر شما انجام دهید، در نهایت شما خود را قطع می کنید. فمینیست درون من از آنتیگون (pronounced n-TIG-uh-nee) از قانون شکست می خورد و عدم ترس از پذیرفتن آن بعدا - گفته می شود که @ قدرت بالاتر @ از قدرت دادگاه وجود دارد. قسمت منظم مورد علاقه: پس از Oedipus @ مادر / همسر @ خود را آویزان. ادیپ یک پین از لباس او را گرفت و خودش را با آن کور کرد. (اگر یک پین قفل بود، باید واقعا صدمه دیده باشد، زیرا این پین ها بزرگ و معمولا زنگ زده هستند).

مشاهده لینک اصلی
برای دانشگاه بخوانید

مشاهده لینک اصلی
به طور خلاصه: شخص، مادر خود را به منظور ارائه روانکاوی مجموعه ای از روایت های اصلی است. نه trilogy واقعی، و از نظم این ارائه نوشته شده است، این متون از فرض غیر ممکن است که ادیپ به نحوی گناه برای داشتن پدر و مادر - برای این واقعیت که پس از سه روز پس از تولد او، پادشاه لایس مچ دست خود را سوراخ کرد و با دستان دیگران او را بر روی یک تپه بی روح بیرون زد @ (ادیپس رکس، 717-20) و بعد از آن، دانستن او پدر، او را در دفاع از ظاهرش کشته بود. ادیپ هیچ مشکلی ندارد، به نظر می رسد، اعتقاد دارم، آیا من زشت نیستم؟ / آیا من کاملا خالص نیستم @ (op. cit. ll 822-23)، تا آنجا کهI و هیچ کس دیگر خودم را لعنت نکردم. و من تخت او را آلوده می کنم من کشته شد @ (id ll. 820-21). عمل بازی خود را در رسانه ها شروع می شود با فرضیه ای که فایب ها رنج می برند: گیجی در گیاهان پرطرفدار زمین است، گیاهی در دامنه های مزرعه وجود دارد، بر زنان ما که هیچ فرزندی برای آنها متولد نمی شود . (id-ll 25-28) این بلافاصله قابل تشخیص است به عنوان محلی کلاسیک از فانتزی جمعیت شناسی، جنبش ایدئولوژیک مربوط به ترس های غیر منطقی در مورد مدیریت بیوپولتیک جمعیت، اخیرا و خیره کننده در اسکات Bakkers کتاب مکاشفه دوم کتاب به عنوان یک لقمه. برای گناه خودش نیست، بلکه براساس ظرفیت نماینده، ادیپ به مسئولیت جرم و جنایت پی می برد، به طوری که او @ برای خانم ها و من و شما یک بار @ (id. 62)، و همچنین به عنوان یک ضامن، در آن جرم است که بدهی باید پرداخت شود (@ پرداخت بدهی آلودگی ما @ (ID 313))، که ایکوس و پلیس را ادغام می کند (@ شما شرمنده نیستید برای خشم های خصوصی خود را هنگامی که کشور بیمار می شود؟ (id l. 635)). او قطعا یک ستیزه جویان است که با شکنجه خود موافقت می کند (شماره 1154) و اختلال در عملکرد قانونی و قضایی را با اداره خود (شماره 235 و غیره) اشتباه می گیرد - بلکه کل رژیم سیاست گذاری وابسته به مذهب را نشان می دهد به عنوان ماهیت تراژدی در اینجا، تا آنجا که ادیپ از یک سو به کشیش اجازه می دهد تا علت انقباضات را تشخیص دهد که سگ های بنیادین باشد، اما از سوی دیگر، توصیه می شود که کشیشان را بی اعتبار کند، و در نتیجه آن را به نظر می رسد یک کودتا توسط کریون، @ خرچنگ از تاج من @ (ID L 535) - یک تعصب کشنده است، قطعا، نشان دهنده بی ثباتی است که همیشه به دنبال دولتهایی که ترک داوری واقعی را به @ اوراکل در Pytho و پرس و جو در مورد پاسخ @ (ID L 604). اگر این تعریف الهیات از سیاست، آلودگی اساسی این فاجعه نیست، اما گسل باید در کور شهروندان تبت باشد، که ادیپ را مطلع می کنند که شما بهتر از کور و زنده ماندن (مادری 1367) هستید. متخصصان معتقدند که تصویب نوزادان احتمالا یک لقمه نعناع است. متن دوم، با طبقه بندی داخلی، ادیپوس در کلونوس، تبعیدی طولانی خود را در محله آتن به ارمغان می آورد و قطعنامه آن به نظر می رسد مثل بستن سه گانه، شبیه به چگونه Aeschylus Eumenides Closed Oresteia. درگیری در این متن شامل جنگ داخلی بین پسران او از طریق Jokasta است - هر دو سعی می کنند او را به هر دلیلی از او بگیرند؛ او هر دو را رد می کند او مقابله با تئسی را که مخفیانه در نزدیکی آتن قرار دارد، در نزدیکی حرم Erinyes (@ بیشتر دختران ترس از تاریکی و زمین مرموز را بترسید @ (op. cit. 39-40)). متن چیزی از یک مفهوم است - دقیقا همان داستان چیست، و چه چیزی در خطر است؟ پاسخ این است که در جلد سوم \"Agambens Homo Sacer\"، Stasis، بحث در مورد نه تنها تلفیق oikos با polis، بلکه قواعد جنگ داخلی، همانطور که در این بررسی مورد بحث قرار گرفته است، فوقالعاده است: یک کنجکاوی استاز این است که قانون اسلوونی مورد نیاز است شهروندان باید از یک طرف یا دیگری در آن جا بیاورند، تا افراد غیرمستقیم با atimia (بدون افتخار یا به این ترتیب، یعنی «دیوانگی») آسیب ببینند؛ «از دست دادن حقوق مدنی»، «â € â € œ عدم شرکت در جنگ داخلی به این معنی است که از پلیس اخراج می شود و تنها به ایکوسا محدود می شود (17). کنجکاوی نتیجه گیری این است که قانون اساسی علاوه بر این، تعقیب جرایمی را که در طول حادثه رخ داده است، ممنوع کرده است - امنیسم، کمتر فراموش کردن و بیشتر امتناع از استفاده از حافظه (21) ممنوع است. ادیپ، با امتناع از شرکت در جنگ داخلی، باید به طور قطعی از پلیس اخراج شود - می گوید که تبعیدش اجباری است، اما نمی تواند در ایکس باقی بماند، زیرا خانه سلطنتی تمایل دارد با پلیس ادغام شود سلطنت، اما همچنین به دلیل خانواده اش در حال حاضر کاملا دمدمی مزاجی. و چون او مشارکت نمیکند، برای او هیچ اعتراض / عفو برای او وجود نخواهد داشت. تا آنجا که این قوانین غیرقابل اعتماد از استاز برای مخاطبان آتن برجسته بود، این باید یک متن قدرتمند بود - مشابه با این که چگونه Orestia Orestes را در بر می گیرد و بر خلاف تعهدات برای انتقام مرگ پدران، اما متعهد نیست. آتنی اینسیوس گره گوردی را از اینجا جدا می کند: من از این میل مردانه امتناع نمیکنم: من شهروندی را اعلام میکنم @ (id l. 636) - که تنها تکرار ...

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب افسانه های تبای


 کتاب رقص کاغذ پاره ها
 کتاب زندگی در تئاتر
 کتاب دایی وانیا
 کتاب پیرنگ پنهانی
 کتاب در کمین خدایگان
 کتاب افاضات همایونی